Agility hinder

Igår var jag på långprommenad med Wixie. Det första som hände var att vi mötte en hund och Wixie var galen, när jag kallade in henne kom hon självklart inte. Men det löste vi med att jag gick bort ifrån hunden och då gick Wixie också det för att hon ville inte bli fångad av mig. Så hon sprang i alla fall inte fram till hunden och tillslut fixk jag tag på henne, så jag tyckte vi löste det rätt så bra ändå.

Idag på slöjden gjorde jag klart hennes hopphinder, så nu ska vi börja andvända det (fast hon var typ rädd för det, men det löser sig nog) och tuneln som vi också har. Och så blir det agility kurs till sommaren!

När jag kom hem efter skolan var lill tjejen inte hemma. Då så ringde jag Felix och det visade sig att han hade tagit med henne till farmor och farfar. Lite orolig blev jag förstås när det inte kom en glad skithund och skulle hälsa, men när det visade sig vara Felix blav jag glad att han tog ansvar och tog med henne ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0